Procedura reklamacji towarów
Towary zakupione od Sunnysoft można reklamować w przypadku wystąpienia wady produkcyjnej na jeden z poniższych sposobów:
Składanie wniosku online
Możesz po prostu złożyć skargę za pośrednictwem formularza po zalogowaniu się na swoje konto użytkownika.
Po złożeniu reklamacji zostanie wygenerowany numer umożliwiający oznaczenie wadliwego towaru, który następnie wyślesz pocztą lub wpiszesz w naszym sklepie.
Złożenie na poczcie lub wysłanie pocztą
Ostrożnie zapakuj towar, dołącz list przewodni z opisem wady, kopię dowodu zakupu i swoje dane kontaktowe.
W celu szybszego rozpatrzenia wniosku zalecamy przesłanie go online.
Sunnysoft s.r.o. - reklamaceKovanecká 2390/1a
190 00 Praha 9
Republika Czeska
Zwrot towarów w ciągu 14 dni przez konsumenta
Zwrócić towar bez zbędnej zwłoki w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy lub przekazać go na adres:
Sunnysoft s.r.o. - zwrot towarów
Kovanecká 2390/1a
190 00 Praha 9
Republika Czeska
Niektórych towarów z naszej oferty nie można zwrócić w ciągu 14 dni, np. ze względów higienicznych. Prosimy o niewysyłanie tych towarów.
W celu szybszego przetwarzania prosimy o załączenie wypełnionego formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać w formacie PDF a MS WORD.
Uprzejmie prosimy klientów o zapakowanie towaru wraz z oryginalnym opakowaniem (pudełko, torba) w inne opakowanie (pudełko itp.), które posłuży jako opakowanie transportowe. Oryginalne opakowanie towaru (w tym brązowe pudełka kartonowe, np. na baterie lub akcesoria do odkurzaczy) nie służy jako opakowanie wysyłkowe. W związku z tym prosimy o niezaklejanie tych opakowań np. etykietami adresowymi. Dziękujemy za zrozumienie.
Polityka gwarancji i reklamacji
-
Postanowienia ogólne i definicje terminów
- Niniejsza procedura reklamacyjna została opracowana zgodnie z postanowieniami ustawy nr 89/2012 Dz. U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej "Ustawą") i ma zastosowanie do towarów konsumpcyjnych (zwanych dalej "Towarami"), w odniesieniu do których w okresie rękojmi wykonywane są uprawnienia Kupującego z tytułu odpowiedzialności za wady (zwane dalej "Reklamacjami").
- "Sprzedającym" jest Sunnysoft, s.r.o., z siedzibą pod adresem Kovanecká 2390/1a, 190 00 Praga 9; numer identyfikacyjny: 25753215, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, sekcja C., wkładka 67120.
- "Kupujący" to podmiot, który zawarł ze Sprzedającym umowę zakupu Towarów.
- Przyjmując Towar od Sprzedającego, Kupujący wyraża zgodę na Procedurę Reklamacyjną. W przypadku sprzedaży wysyłkowej przyjęcie Towaru oznacza moment odbioru Towaru przez Kupującego od przewoźnika.
-
Warunki gwarancji
- Okres gwarancji jest określony przez prawo, chyba że Towary są wyraźnie przedłużone (np. dożywotnia gwarancja). Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania Towaru przez Kupującego, tj. w dniu wskazanym na dowodzie dostawy lub w dniu otrzymania Towaru w przypadku sprzedaży wysyłkowej. Ustawowa gwarancja dla konsumentów wynosi 24 miesiące.
- W okresie rękojmi Kupujący ma prawo wykonywać uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady rzeczy (rękojmia) w stosunku do Towaru posiadającego wadę, który został zakupiony u Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy Towary nie są opatrzone numerem seryjnym, Kupujący jest zobowiązany udowodnić zakup Towarów od Sprzedającego. Kupujący może to zrobić na przykład poprzez przedstawienie dowodu zakupu, poprzez odniesienie do numeru dowodu zakupu, poprzez odniesienie do numeru zamówienia zakupu oraz, jeśli nazwa Kupującego została wskazana na dowodzie zakupu, poprzez odniesienie do miejsca i daty zakupu. W przypadku powtarzających się reklamacji zalecamy przesyłanie zgłoszeń reklamacyjnych w celu ułatwienia rozpatrzenia reklamacji, zwłaszcza jeśli reklamacja została rozpatrzona poprzez wymianę produktu lub jeśli od zakupu upłynął okres dłuższy niż okres gwarancji.
- Gwarancja obejmuje wady materiałowe, wady funkcjonalne, wady powstałe w wyniku produkcji, montażu lub instalacji Towarów przez pracowników Sprzedającego.
- Reklamacje nie będą przyjmowane głównie z następujących powodów: towary z naruszonymi plombami ochronnymi, naklejkami informacyjnymi lub numerami seryjnymi. Ponadto gwarancja nie będzie uznawana w przypadku wad spowodowanych mechanicznym uszkodzeniem Towarów, przepięciami elektrycznymi, uszkodzeniami spowodowanymi użytkowaniem w środowisku, które w niektórych parametrach nie odpowiada zalecanemu środowisku, niewłaściwą instalacją, obsługą, obsługą lub zaniedbaniem Towarów, jeśli Towary lub ich część zostały uszkodzone przez wirusa komputerowego, jeśli wada objawia się w połączeniu z oprogramowaniem, dla którego klient nie jest w stanie udowodnić legalnych środków nabycia, lub użycie niewłaściwego oprogramowania lub materiałów eksploatacyjnych, jeśli Towary zostały uszkodzone przez nadmierne obciążenie lub użytkowanie niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji lub ogólnych zasadach, przez nieuprawnioną interwencję lub zmianę parametrów, przez Towary, które zostały zmodyfikowane przez Klienta, przez nieprawidłowo wykonane aktualizacje biosu lub oprogramowania układowego, lub jeśli Towary zostały uszkodzone przez żywioły natury lub siłę wyższą, lub za jakiekolwiek szkody z tego wynikające.
- Gwarancja nie obejmuje zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem.
- Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za wybór akcesoriów. W naszych sklepach polecamy wyłącznie wysokiej jakości, przetestowane i sprawdzone akcesoria (zarówno oryginalne dla danej marki, jak i nieoryginalne). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Kupującego za wady powstałe w wyniku nieostrożnego lub w inny sposób niewłaściwego obchodzenia się ze sprzętem wraz z akcesoriami. Sprzedawca zaleca, aby w przypadku jakichkolwiek niejasności lub jeśli Sprzedawca uważa, że akcesorium może uszkodzić sprzęt Kupującego, skontaktować się z obsługą klienta Sprzedawcy w celu zademonstrowania akcesorium.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady, o których Kupujący został poinformowany na piśmie w chwili zawarcia umowy (np. poprzez oznaczenie "towar używany" na dokumencie podatkowym). W przypadku towarów używanych Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady odpowiadające stopniowi zużycia, jaki towar posiadał w chwili przejęcia go przez Kupującego.
- Sprzedawca nie gwarantuje pełnej funkcjonalności oprogramowania aplikacyjnego w wersjach, które nie są odpowiednie (nie zostały stworzone) dla zamówionego systemu operacyjnego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy spowodowane ograniczoną funkcjonalnością aplikacji, które nie spełniają tego warunku.
- Jeżeli Towarem jest oprogramowanie, gwarancja obejmuje wyłącznie fizyczną czytelność nośnika (nośnik nie może być porysowany itp.). Kupujący staje się uprawnionym użytkownikiem z chwilą usunięcia środków zabezpieczających (folia, plomba, otwarcie koperty itp.).
- Wniosek o ponowną rejestrację oprogramowania powiązanego z identyfikatorem urządzenia można złożyć wyłącznie na podstawie kradzieży lub wymiany płyty głównej urządzenia (oba te zdarzenia muszą być udokumentowane raportem policyjnym lub serwisowym). Wniosek o ponowną rejestrację oprogramowania nie może zostać złożony w przypadku wymiany lub utraty urządzenia.
- Towar zgłoszony do reklamacji zostanie zbadany wyłącznie pod kątem wady wskazanej przez Kupującego.
- Przekazując reklamowany Towar do naprawy, obowiązkiem Kupującego jest zapewnienie wykonania odpowiedniej kopii zapasowej niezbędnych danych oraz zapobieżenie ich ewentualnemu niewłaściwemu wykorzystaniu lub uszkodzeniu, jeżeli charakter Towaru na to pozwala. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub niewłaściwe użycie danych przechowywanych na reklamowanym Towarze.
-
Doskonała gwarancja producenta
- Niektórzy producenci zapewniają dłuższe gwarancje na swoje produkty niż gwarancja ustawowa. W takim przypadku właściciel produktu składa wniosek o przedłużenie gwarancji bezpośrednio u producenta.
-
Obsługa reklamacji
- Kupujący może złożyć reklamację bezpośrednio w autoryzowanym centrum serwisowym (patrz lista poniżej). Kupujący może również złożyć reklamację w siedzibie Sprzedającego, skąd Sprzedający przekaże reklamowany Towar do wskazanego autoryzowanego serwisu. Miejscem składania reklamacji przez Sprzedawcę jest @adres.
- Kupujący może wysłać wadliwy Towar do Sprzedającego na własny koszt za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedający pokryje koszty przesyłki w rozsądnej wysokości. Przesyłkę należy wysłać na adres "@address". Przesyłka musi zawierać reklamowany towar oraz pismo przewodnie zawierające opis wady zgodnie z art. B.12, dane niezbędne do identyfikacji zakupu zgodnie z art. B.3 oraz wystarczające dane kontaktowe Kupującego (adres zwrotny, numer telefonu, e-mail, jeśli dotyczy). Towary wysyłane na koszt Sprzedającego nie będą przyjmowane.
- W sytuacjach, w których Towary muszą zostać wysłane do Sprzedającego lub centrum serwisowego, Kupujący we własnym interesie zapewni, aby Towary zostały zapakowane w odpowiedni i wystarczająco ochronny materiał opakowaniowy spełniający wymogi transportu delikatnych Towarów, w tym wszystkich akcesoriów, oraz oznaczy przesyłkę odpowiednimi symbolami. echo $this->t('Prosíme zákazníky, aby zboží i s původním obalem (krabičkou, sáčkem) při vrácení zabalili do ještě jednoho obalu (krabice, atd.), který bude sloužit jako obal přepravní. Originální obal od zboží (včetně hnědých kartonových krabiček např. od baterií či příslušenství k vysavačům) neslouží jako obal pro přepravu zásilky. Na tyto obaly tedy prosím nepište ani nelepte např. štítky s adresou. Děkujeme za pochopení.'); ?>
- Jeśli jest to wada, którą można usunąć, towar zostanie naprawiony. Jeżeli nie jest to nieproporcjonalne do charakteru wady, Kupujący może zażądać wymiany rzeczy na rzecz o takich samych parametrach od tego samego producenta. W przypadku, gdy produkt o takich samych właściwościach użytkowych lub pochodzący od tego samego producenta nie jest już dostępny na rynku, Sprzedawca może zaoferować Kupującemu produkt o podobnych właściwościach użytkowych i/lub pochodzący od innego producenta. Jeśli wada dotyczy tylko części produktu, Kupujący może zażądać wymiany części na tych samych warunkach. W przypadku, gdy taka procedura nie jest możliwa, Kupujący może zażądać odpowiedniego rabatu od ceny przedmiotu lub odstąpić od umowy, a Sprzedający wystawi Kupującemu notę uznaniową.
- W przypadku wystąpienia wady, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z rzeczy wolnej od wad, Kupujący ma prawo do wymiany rzeczy. W przypadku wymiany, przedmiot zostanie wymieniony na przedmiot o takich samych właściwościach użytkowych, pochodzący od tego samego producenta. W przypadku, gdy przedmiot o takich samych właściwościach użytkowych lub pochodzący od tego samego producenta nie jest już dostępny na rynku, Sprzedawca może zaoferować Kupującemu przedmiot o podobnych właściwościach użytkowych i/lub pochodzący od innego producenta.
- Reklamacje, w tym usuwanie wad, muszą być załatwiane bez zbędnej zwłoki w ustawowym terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Po upływie tego terminu Kupującemu przysługują takie same prawa, jak w przypadku wady nieusuwalnej.
- Sprzedający zazwyczaj zaprosi Kupującego do odbioru naprawionych Towarów za pośrednictwem wiadomości SMS, e-mail lub rozmowy telefonicznej (jeśli Kupujący poda takie informacje) po prawidłowym rozpatrzeniu Reklamacji. Jeśli Towar został wysłany za pośrednictwem firmy spedycyjnej, Towar zostanie wysłany na adres Kupującego lub zaoferowany do odbioru osobistego pod adresem Kovanecká 2390/1a, Praga 9. W przypadku nieotrzymania informacji o rozstrzygnięciu reklamacji przyjmuje się, że reklamacja została rozstrzygnięta do odbioru w siedzibie Kovanecká 2390/1a, Praga 9 (patrz kontakty), gdzie Kupujący stawi się osobiście. Czas trwania reklamacji jest ważny od daty otrzymania reklamowanego Towaru od Kupującego lub od przewoźnika upoważnionego przez Kupującego do daty rozliczenia reklamacji lub przekazania przez Sprzedawcę firmie transportowej w celu dostawy.
- Po zaspokojeniu uzasadnionego roszczenia okres gwarancji zostaje przedłużony o czas trwania roszczenia. Jeżeli reklamacja Towaru została załatwiona w ustawowym okresie gwarancji poprzez wymianę Towaru na nowy, okres gwarancji biegnie na nowo od daty załatwienia reklamacji. Jeśli roszczenie zostało zaspokojone poprzez wymianę, następne roszczenie, jeśli takie wystąpi, będzie uważane za pierwsze roszczenie dotyczące Towarów.
- W przypadku braku zgody na oszacowanie ewentualnych kosztów naprawy pogwarancyjnej przez klienta, Sprzedający dokona dopłaty za diagnostykę i transport zgodnie z obowiązującym cennikiem. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży lub utylizacji nieodebranego towaru, jeśli Kupujący nie odbierze towaru nawet po powiadomieniu przez Sprzedającego (e-mailem lub SMS-em) w ciągu dodatkowych 30 dni. Sprzedający jest uprawniony do potrącenia kosztów magazynowania, utylizacji, kosztów nieudanej dostawy towaru i innych kosztów Sprzedającego wynikających z braku współpracy ze strony Kupującego w niezbędnym zakresie z przychodami ze sprzedaży lub do dochodzenia i odzyskania ich od Kupującego. Koszt magazynowania za każdy dzień kalendarzowy ponad przyznany dodatkowy okres wynosi 1% ceny towaru.
- Towary zostaną wydane dopiero po przedstawieniu raportu reklamacyjnego.
- Wszelkie informacje na temat procesu reklamacji można uzyskać, wysyłając wiadomość e-mail na adres reklamace@sunnysoft.cz.
-
Prawo do zwrotu towarów i pieniędzy konsumentowi
- Prawo do zwrotu Towaru i pieniędzy konsumentowi jest gwarantowane zgodnie z regulaminem sklepu internetowego Sunnysoft.
-
Postanowienia końcowe
- Niniejsza Procedura Reklamacji jest dostępna w siedzibie Sprzedawcy lub w formie dokumentu do pobrania pod adresem www.sunnysoft.cz.
- Niniejsza Procedura składania skarg wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2007 r. Z zastrzeżeniem zmian.
- Warunki gwarancji producenta stanowią integralną część warunków gwarancji.